סלון אורטופדי – יש דבר כזה

ריהוט אורטופדי אינו שיגעון חדש או תופעה חולפת. כולנו יודעים כבר שנים ארוכות שאיכות השינה שלנו משתפרת פלאים כשאנחנו ישנים על מזרון קפיצים אורטופדי ולא על מזרון סטנדרטי. מנהלים לוקחים כמובן מאליו שהכיסאות של העובדים שלהם צריכים להיות אורטופדיים גם הם כדי להגביר את התפוקה של העובדים, למנוע מהם כאבי גב מיותרים, ולחסוך תשלום ימי מחלה לקופת העסק. אבל משום מה עד לא מזמן הריהוט האורטופדי נעצר בדיוק במקומות האלה – בחדרי השינה ובמשרדים, ורק לאחרונה התחילו יותר ויותר חברות לשווק גם ריהוט אורטופדי לסלון – החדר בו אנו מבלים יותר זמן מבכל מקום אחר בבית, ושעד עכשיו לא הקדשנו לא כלל מחשבה.

גם מי שדאג לכך שהסלון שלו יהיה מעוצב לפי כל המגמות האופנתיות האחרונות, היה יכול למצוא את עצמו עם גב כואב או צוואר תפוס אחרי ישיבה ממושכת על הספה החדשה והמעוצבת, מול מסך הטלוויזיה החדש והמעוצב. בהרבה מאוד מהסלונים האלה מתחילים מהר מאוד להצטבר כל מיני כריות, כרבוליות ושמיכות, שנועדו לשפר את זווית הישיבה שלנו על הכורסא או הספה, וכמו בהרבה מקרים – סוף מעשה במחשבה תחילה. הרי אין כל סיבה שהריהוט בחדר המגורים שלנו לא יהיה אורטופדי בדיוק כמו המזרון שעליו אנחנו ישנים או הכיסא שעליו אנחנו יושבים במשרד, ונשאלת כעת השאלה – איך מרהטים את הסלון בריהוט אורטופדי שכזה, מבלי לאבד את המראה המעוצב.

החיפוש יכול להתחיל בכל חנות רהיטים שהיא. גם אם אין שלט מאיר עיניים על הרהיט שמולכם שמצהיר שהוא אורטופדי, אתם עדיין יכולים לגלות שהוא מתאים בדיוק לצרכים שלכם. בתור התחלה, כשאתם מנסים לשבת על הספה בחנות כדי לבדוק אותה, אל תשבו בגב זקוף ורגליים ישרות. שבו בדיוק כמו שאתם יושבים בבית – על הצד, ברגליים מקופלות, עם יד מתחת לראש – כל אחד והתנוחה החביבה עליו. ודאו שגם בתנוחה הזו אתם עדיין מרגישים בנוח גם אחרי כמה דקות, ולא מתחילים להרגיש כאבים בצד זה או אחר של הגוף. מומלץ, כמובן, שכאשר אתם יושבים הרגליים שלכם יוכלו להיות יציבות על הרצפה, אבל אם אתם לא רגילים לשבת ככה, אל תכריחו את עצמכם, רק כי ככה צריך.

את התמיכה הטובה ביותר לכל חלקי הגוף שלכם תוכלו לקבל מכורסאות טלוויזיה עם הדום נשלף, שניתן להטות אותן ולהניח עליהן את הרגליים בנוחות. אם אתם לא מחובבי ההדומים הנשלפים, גם הדומים רגילים באים בחשבון, ואלה גם יכולים לשמש בעת הצורך כשרפרפים לילדים, אבל רק כל עוד הישיבה עליהם היא לזמן קצר בלבד, שכן הם אינם מספקים כלל תמיכה לגב.

אחרי שמצאתם את התנוחה הנוחה עבורכם – על ספה, כורסא, עם הדום או בלעדיו, הקפידו לבדוק שהגב שלכם זוכה לתמיכה הנחוצה לו. העדיפו רהיטים שיש בהם כרית מובנית לתמיכה בגב, או משענת קשיחה. התוספות הללו אומנם יעלו את מחירה של כל כורסא, אבל לא כל הכורסאות שתקנו חייבות להיות מצוידות בכל השכלולים. אם בדרך כלל אתם לא יותר משניים-שלושה אנשים בסלון, אפשר להסתפק רק בשתיים-שלוש כורסאות שכאלה, מותאמות במיוחד עבורכם, ולהסתפק בריהוט סטנדרטי בשאר הסלון.